sobota, 24 września 2011

Tajemnica Wawrzynów - Agata Christie

  
 Opis
Do zagadkowej rezydencji przeprowadzają się Tommy i Tuppence, małżeństwo w podeszłym wieku. Nowy dom nie przynosi jednak upragnionego spokoju. Porządkując starocie, Tuppence natrafia na zaszyfrowaną wiadomość. Tajemnica dotyczy śmierci niejakiej Mary Jordan.
Okazuje się, że będąca brytyjskim szpiegiem Mary została otruta. Ze śmiercią Mary wiążą się kolejne morderstwa. Co wspólnego z ponurym sekretem ma zamordowany służący? Komu zależy na tym, by szczegóły dawnej zbrodni nie ujrzały światła dziennego?

Zagadka sprzed lat
Czasami nie możemy się powstrzymać i zrobimy wszystko z czystej ciekawości aby dowiedzieć się co stało się kiedyś (np. coś z życia rodziców jak byli młodzi, albo z historii miasta w którym mieszkamy itp. itd.) Tak dzieje się w tej książce co doprowadzą do rozwiązania zagadki kryminalnej z I wojny światowej. Niestety nie idzie to z łatwością śmierć starego Izaaka, napaść na Tupence. Ale nawet to nie jest odstraszyć głównych bohaterów od brnięcia w to dalej. Książka zaciekawiła mnie bardziej niż sądziłam. Chociaż zakończenie wydaje mi się takie niedokończone a mianowicie autorka nie miała już pomysłu więc ucięła w jednym miejscu i ostatni rozdział poświęciła na wytłumaczenie całej historii w najłatwiejszy sposób. Po za tym nie mam żadnych zastrzeżeń przed poleceniem wam jej. Książka jest króciutka dzięki czemu można przeczytać ją w jeden dzień. Nie jest to zbyt wyczerpująca lektura co sprawia, że szybko i bardzo przyjemnie się ja czyta. Brak wylewnych opisów przyrody czy ogólnie miejsc jeszcze bardziej poprawia ocenę. Na koniec pozostało mi tylko polecić ta książkę wszystkich fanom tejże autorki ale nie tylko. Sądzę, że spodoba się ona wielu czytelniczkom/czytelnikom.

9 komentarzy:

  1. Mam zamiar przeczytać większość książek Christie:) Jeszcze się na niej nie zawiodłam, a tę książkę przesunę w kolejce skoro tak wysoko oceniasz;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminały nie dla mnie, chociaż nazwisko tej autorki chwalone jest zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam jedynie dwie książki autorki, ale przede mną jeszcze wiele, bo nie zamierzam odpuścić sobie tej wspaniałej twórczości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Christie w swoich książkach ogólnie nie lubiła się rozpisywać, dlatego wszystkie są dość krótkie, ale za to nie brak w nich dobrych historii :) osobiście polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem wielką fanką kryminałów, choć kilka w życiu przeczytałam. Mimo to mam w planach zabranie się za książki tej autorki - a nuż polubię gatunek?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie podoba mi się za bardzo ta książka i mnie do niej nie ciągnie. Zapraszam Cię na mój blog z recenzjami książek;) {centerbook.blog.onet.pl}

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno przeczytam. Lubię powieści tej autorki.

    OdpowiedzUsuń