piątek, 18 lutego 2011

Smak życia dla nastolatków

Tytuł: Smak życia dla nastolatków
Autor: Bettie B. Youngs i Jennifer Leigh Youngs
Ilość stron: 333
Ocena: 6/6
Moja opinia: Na pierwszy rzut oka typowa książka o życiu jakiegoś nastolatka. Ale gdy ją otworzymy zauważymy, że nie jest jak większość książek, które czytamy. Szczerze to nie jest ona podobna prawie do żądnej książki. Jest ona podzielona na działy a on na rozdziały, w każdym rozdziale jest zawarty 1 temat najpierw autor go opisuje a następnie osoby(goście czy coś w tym stylu) opisują swoje historie lub przemyślenia na dany temat. Ogólnie książka mi się podobała, pokazuje jak można sobie poradzić z niektórymi problemami. Czasami trzeba się głębiej zastanowić nad sensem tekstu, ale całość się przyjemnie czyta.
Opis: Gdy jest się nastolatkiem, trzeba nieustannie staczać dwie główne bitwy. Pierwsza z nich to walka z rodzicami. Z nimi tak już jest, że nie bardzo można mówić tego, co się naprawdę myśli, nie psując sobie z nimi stosunków. Druga to walka z kolegami o to, żeby cię akceptowali, pozwalając ci zarazem pozostać sobą. Ta książka pomaga wyjść z obu tych bitew zwycięsko. Tak mówi w tej książce Alec, lat 15, jeden z wielu nastolatków, którzy dzielą się ze swoimi rówieśnikami własnymi przeżyciami, przemyśleniami i dość jeszcze skromnym doświadczeniem. Ktoś opowiada, jak pomógł koledze, gdy jego rodzice się rozwodzili, inny mówi o kompromisach, jakich się dopuścił dla zdobycia sympatii kolegów, jeszcze inny - że wolał postąpić przyzwoicie, choć ryzykował przy tym utratę popularności. Ta książka przypadnie do gustu nastoletniemu czytelnikowi (a i rodzicom nastolatków). Jej przesłanie jest wyraźne: odkryj siebie, bądź sobą, pracuj nad sobą i bądź z siebie dumny.
 

14 komentarzy:

  1. Poszukam i z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. książki o poradnikowej formie nie mają u mnie szans.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł
    i fajna recenzja (jak zawsze)
    ale nie wiem czy przeczytam
    może kiedyś

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm... książka wygląda na fajną tylko cóż nie mój styl ;)
    Aha i wielkie dzięki ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze 2 tygodnie temu od raz bym po nią sięgnęła. Jednak zaczęłam gustować troszkę w innej kategorii książek a mianowicie inspirują mnie książki o wampirach ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem co do tego taka pewna...

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie trochę dziwne... raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię takich książek. Wolę wszystko pisane tak... normalnie. Pozycja, którą przedstawiłaś kojarzy mi się z poradnikiem o.O Podziękuję ;>

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiedź jest ciekawa, jednak jakoś całkowicie opis mnie nie pochłonął... Chyba nie mój styl.

    [okiem-recenzenta.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  11. brzmi ciekawie... moze kiedyś :)

    pozdrawiam,
    Eliza
    http://2many-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń