piątek, 20 maja 2011

Odlot na samo dno

Tytuł: Odlot na samo dno
Autor: Frey Jana
Ilość stron: 144
Ocena: 6/6
Moja opinia: Marie przez nieodwzajemnioną miłość popada w nałóg. Narkotyki, sposób na wszystko. Książka opowiada o tym jak przez jedną pastylkę można wpaść tak, że na koniec znajdziesz się w szpitalu. Marie Jest zakochana w Leonie (swoim przyjacielu) ale ten zaczyna zarywać do Friedrike (nowej uczennicy). Zaczyna brać. Poznaje Malte, który się w niej buja a ona nie ma nic przeciwko temu bo chce zapomnieć o swojej nieodwzajemnionej miłości. Gdy ma zapaść to pomimo tego co było wcześniej to otaczaj ją troską. Ale czy można zapomnieć o przeszłości? Jak na razie to jest to moja ulubiona książka pani Frey. Czyta się ją bardzo przyjemnie, dlatego szkoda, że jest taka krótka. Polecam gorąco.  

Opinia przyznam jest do niczego ale czytałam tą książkę bardzo dawno i nie specjalnie pamiętam jak to z nią było. Mam nadzieje, że mi wybaczycie. 

Opis: Są takie dni, kiedy Marie nienawidzi całego świata, a najbardziej samej siebie. Jednakże po zażyciu małej zielonej pastylki wszystko wraca do "normy" - znowu chce się śmiać, tańczyć i cieszyć życiem. Dosłownie frunie, płynie w powietrzu, odczuwając całą sobą wszechogarniający Kosmos. Zapomina wtedy o nieporozumieniach w domu, a także o bólu, który ją trawi, odkąd jej chłopak zakochał się w innej. Jednakże odlot nie trwa długo i Marie czuje, że pogrąża się coraz bardziej. Wiele osób takich jak bohaterka książki bagatelizuje zagrożenie związane z zażywaniem tzw. party drugs. Jana Frey, opisując prawdziwą historię dziewczyny zmagającej się z uzależnieniem od narkotyków, bardzo sugestywnie opisała mechanizm popadania w nałóg. 

12 komentarzy:

  1. widziałam jedną recenzję tej książki i już wtedy chciałam ją przeczytać
    myślę, że jeszcze bardziej utrzymałaś mnie w przekonaniu, że to świetna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka mnie interesuje, więc chętnie przeczytam, jeśli znajdę w bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  3. Z takiej tematyki czytałam tylko książki Onichmowskiej i na tym na razie poprzestanę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zaciekawiła ta pozycja. Oby była w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, że jest w bibliotece, niedługo po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie, raczej nie przeczytam. Nie podobają mi się książki z taką tematyką.

    OdpowiedzUsuń
  7. ok wielkie dzięki za odpowiedź :) musze teraz ściągnąć te e-booki bo zamówiłam godzine temu 2 i 7 część :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koleżanka z klasy polecała mi tą książkę jednak nie miałam czasu teraz widzę że muszę się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytana dawno temu :D Od niej zaczęłam przygodę z Ossolineum ;) Naprawdę dobra. BARDZO dobra. Chociaż może wszystko zaczęło się od "Do pierwszej krwi"...? Może. Nie pamiętam xD Ale na pewno warto :D

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  10. Krótka, ale zachęcająca opinia. Może przeczytam

    OdpowiedzUsuń