środa, 24 sierpnia 2011

Ysabel - Guy Gavriel Kay

Opis
Piętnastoletni Ned Marriner przyjechał na półtora miesiąca do Prowansji ze swoim ojcem, który robi zdjęcia do albumu. Stopniowo odkrywa bardzo starą historię, która się rozgrywa we współczesnym świecie iPodów, telefonów komórkowych i siedmiomiejscowych furgonetek, pędzących po drogach, przemierzanych niegdyś przez celtyckie plemiona i rzymskie legiony. Pewnej świętej, nawiedzanej przez duchy nocy pradawnego roku, kiedy zacierają się granice między żywymi i umarłymi, a na wzgórzach płoną ogniska, Ned, jego rodzina i przyjaciele zostają we wstrząsający sposób wciągnięci w tę historię; groźni, mityczni bohaterowie dawno minionych starć wdzierają się do teraźniejszości, zagarniając i zmieniając życie jej mieszkańców.

Powrót do przeszłości
Lekcja historii na własnej skórze. Fajne doświadczenie o ile jesteś pewny, że nikt cię nie zabije albo, że stracisz kogoś z bliskiego otoczenia. No po prostu zachwyciła mnie ta książka. Prawda zawsze lubiłam takie książki (fantastyka połączona z archeologią, takimi mistycznymi światami, postaciami itp. itd.), ale w tej się po prostu zakochałam. Tryska z niej pełno humoru. I chyba to mnie najbardziej oczarowało. Napisana jest prostym młodzieżowym językiem (no dobra może i znajdą się słowa nie typowo młodzieżowe ale praktycznie ich nie ma). Akcja jest dosyć szybka. Czasami przyśpiesz a czasem zwalnia ale nie przeszkadza to w czytaniu. Pochłania się ją bardzo szybko. Bardzo gorąco polecam ją wszystkim!!
 

8 komentarzy:

  1. Ciekawe, wydaje mi się, że będę musiała jej poszukać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam ani trochę ochoty na przeczytanie. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że zaciekawiłaś mnie. Po okładce nie spodziewałabym się ciekawego wnętrza, a jednak... Jak gdzieś znajdę to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka wygląda groźnie, ale czytałam już kilka podobnych książek, a wiec i tę przeczytam, skoro tak chwalisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada się bardzo ciekawa i oryginalna fabuła. chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Początkowo okładka nie bardzo wpadła mi w oko, ale opis w zupełności mnie przekonał, że książka warta jest uwagi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba by mi się spodobała, muszę poszukać

    OdpowiedzUsuń