niedziela, 3 lipca 2011

Pamiętnik narkomanki

  
Tytuł: Pamiętnik narkomanki
Autor: Barbara Rosiek
Ilość stron: 308
Ocena: 5/6
Moja opinia: Nie jest to typowa książka napisana na faktach. Jest to opis wewnętrznych przeżyć bohaterki (którą jest sama autorka). Owszem przetaczają się tu wpisy wydarzeń ale jest ich niewiele w porównaniu z opisem emocji. Czasami mnie wkurzało, że jest ich właśnie tak dużo bo już mnie to powoli nudziło. Najwyraźniej nie gustuje w takim książkach albo po prostu do nich nie dorosłam. Pomimo, że nie raz chciałam ją odłożyć to nie zrobiłam tego i nie żałuje( 2 powód jest taki, że to moja lektura, więc czy chce czy nie musiałam to przeczytać). Dzięki tej książce wiem jakie są konsekwencje brania narkotyków(chodzi mi o to co czuje narkoman po rzuceniu ich, bo to, że to strasznie uzależnia i niszczy organizm to każdy wie) i jaki jest naprawdę świat narkomanów(najpierw jest fajnie a potem żeby się uwolnić pozostaje ci tylko „złoty strzał”). Mam nadzieje, że dzięki tej książce trochę zmądrzałam i nie sięgnę po narkotyki.
Opis: Pamiętnik jest przejmującym, pełnym drastycznych scen zapisem prawdziwych przeżyć dziewczyny, która przeszła przez piekło uzależnienia i której udało się zwyciężyć nałóg. 

9 komentarzy:

  1. Książka była popularna jak byłam młodsza. Pamiętam ją jako pouczającą lekturę

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę masz to za lekturę? Wierz mi, są gorsze pozycje. Ja z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, ja na pewno nie sięgnę po narkotyki, książki nie czytałam. Ale gdybym miała mieć taką lekturę to bym się cieszyła. Miła odmiana po "Quo vaids", "Potopie" i innych w tym guście.

    OdpowiedzUsuń
  4. pamiętnik narkomanki to dopiero początek. inne książki autorki są znacznie bardziej wstrząsające, a przy tym wciąż oparte na faktach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i polecam ! U nas w szkole jest to lektura ,ale przeczytałam bez żadnego zmuszania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kiedyś zapytałam o nią w bibliotece dowiedziałam się, że jest dla dorosłych
    (WTF ?!). Od tego czasu jakoś przestałam mieć ochotę na książki z biblioteki i zaopatruję się sama ;] Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach, bo lubię książki o takiej trudnej tematyce

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam ją kupę lat temu, pamiętam że mną wstrząsnęła ale miałam wtedy z 15 lat, z chęcią do niej wrócę

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tą książeczkę już wgraną na czytnik i czeka na swoją kolej. Mam nadzieję, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń